cercador web        mapa web          esp  eng  fra

Campanya 8 de març de 2011 - Dia Internacional de les Dones

versió per imprimirenviar enllaç d’aquesta pàgina.

La Mancomunitat La Plana segueix treballant per la igualtat entre dones i homes

En motiu de la celebració del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, es van organitzat un seguit d'activitats amb l'objectiu de continuar treballant per la igualtat real entre dones i homes, així com per donar un impuls a les polítiques d'igualtat a les poblacions que conformen la Mancomunitat La Plana.

Cal destacar que enguany més municipis, entitats i equipaments municipals s'han sumat a la iniciativa i s'han animat a organitzar activitats o a col·laborar-hi, demostrant la implicació creixent de la societat amb aquesta celebració.Concretament hi han particpat les associacions de dones Hadar de Tona i Som Dones de Taradell , els ajuntaments dels diversos municipis, les biblioteques Caterina Figueras de Tona i Antoni Pladevall i Font de Taradell, els punts joves El Refudi de Seva i El Moll de sant Miquel de Balenyà, els clubs de lectura de Santa Eulàlia de Riuprimer i de Tona, el Casal d'Avis El Puig de Santa Eulàlia de Riuprimer, de la botiga de tes TAISENS , de l'Associació de Comerciants de Balenyà , de Recién Llovido , botiga de joieria i complements artesans i és clar, el programa d'igualtat de la Mancomunitat La Plana .

Com en l'edició de l'any passat es portaren a terme dues accions comunes a tots els municipis per commemorar la diada i com a mostra de la voluntat institucional de treballar per aquest fi: s'aprovà el manifest del Dia Internacional de la Dona Treballadora d'aquest any al ple dels ajuntaments d'Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell i Tona i es col·locà un llaç gegant a la bandera dels mateixos ajuntaments.

Aquestes accions conjuntes s'han acompanyat d'un seguit d'activitats que es van dur a terme a algun dels municipis com:

A Aiguafreda i Sant Martí de Centelles , el diumenge 13 de març, es va organitzar la 2a Passejada del Dia de la Dona , amb sortida davant l'Ajuntament. Després de la trobada de tots els participants, una quarantena, es va fer la lectura del manifest del dia Internacional de les dones i es va fer una passejada.

El diumenge 6 de març al llarg del matí a la Plaça Josep Espona de Balenyà hi va haver el II Tastet de pastissos, un taller de braçalets, un sorteig de vals de descompte i la lectura del manifest d'aquest any per part de l'alcalde Tomàs Girvent. El dijous 10 de març hi va haver la xerrada La crisi, una oportunitat, o com gestionar els canvis , on hi van assistir una trentena de persones.

Actes DID_Balenyà_Lectura manifest
Actes DID_Balenyà_Tastet pastissos_2011
Actes DID_Balenyà_Taller braçalets
Actes DID_Balenyà_Xerrada La crisi o com gestionar els canvis_2011

A Santa Eulàlia de Riuprimer , el dilluns 7 al Casal d'Avis El Puig va tenir lloc un Taller de creació d'un punt de llibre del Dia de la Dona , al qual varen participar una vintena de dones. I el dimarts 29 Assumpta Montellà autora del llibre “La Maternitat d'Elna, bressol de l'exili” va presentar-lo explicant la història de la Maternitat.

Actes DID_Santa Eulàlia de Riuprimer_Edició punt de llibre
Actes DID_Seva_Lectura manifest + exposició
Actes DID_Seva_Presentació exposició per què tu, dona

A Seva , des del dia 4 fins el 10 de març es va poder visitar l'exposició Per què tu, dona? A la Sala polivalent. El dimarts 8 a les 19 hores l'autora Queta Buxó va presentar el recull de les fotografies de dones del món a una quinzena de persones que també van seguir la lectura del manifest per part de la regidora Rosana Franquesa.

A Taradell es va poder visitar l'exposició Frederica Montseny 1905-1994 al Centre Cultural Costa i Font. El dissabte dia 5 a les 6 de la tarda, va tenir lloc la IV Mostra de Cuines del Món a la Sala gran de Can Costa i Font. Al llarg de les tres hores que va durar la Mostra hi varen passar unes 300 persones que varen poder degustar plats de diferents països a les més de 20 parades que s'hi van muntar. El dimarts 8 de març una cinquantena de persones van gaudir de l'espectacle A dues veus a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font i de la lectura del manifest del Dia Internacional de les Dones.

Actes DID_Taradell_Exposició Federica Montseny
Actes DID_Taradell_IV Cuines del món
Actes DID_Taradell_IV Cuines del món

Actes DID_Taradell_IV Cuines del món
Actes DID_Taradell_IV Cuines del món_2011
Actes DID_Taradell_Espectacle Adues veus


A Tona es va fer el ja tradicional Sopar de Dones el dia 8, on varen assistir unes 270 dones de Tona i rodalies. El sopar va començar a les 9, amb la lectura del manifest a càrrec d'Eva Corominas, presidenta de l'associació Hadar de Tona, i es va allargar fins ben passada la mitjanit. La vetllada va estar amenitzada per diverses actuacions de teatre, hip-hop, dansa, etc. El dimecres 16, la psicòloga del VicDones va fer un col·loqui del llibre “La dona que ensopegava amb les portes , van participar-hi unes 20 persones del club de lectura i oients que volien conèixer més sobre el tema de la violència masclista. Per finalitzar els actes del 8 de març, el dia 29 a la tarda es va fer una degustació tes que va anar a càrrec de la botiga TAISENS.

Actes DID_Tona_Sopar Dones 2011
Actes DID_Tona_Sopar Dones 2011
Actes DID_Tona_Col·loqui_2011
Actes DID_Tona_Degustació de tes_2011

Aquestes activitats reben el suport de Dip utació de Barcelona i d'Institut Català de les Dones.

Per més informació:

  • Ter.net - Osona s'omple d'actes per commemorar el Dia Internacional de les Dones
  • Osona.com - Dia de la Dona a Osona
  • 9NOU - Actes arreu per commemorar el Dia de la Dona, aquest 8 de març
enviar enllaç d’aquesta pàgina.versió per imprimir
CompartirDel.icio.usDiggFacebookGoogleLa tafanera MeneameTechnoratiTwitter
Tornar enrere
Mancomunitat La Plana · Sector El Quadro · 08519 MALLA  · T. 93 812 41 67
Diputació de Barcelona