La Mancomunitat impulsa formació en el lleure per a joves majors de 16 anys

Dimarts, 9 de juny de 2026

El curs de premonitoratge es farà del 29 de juny al 3 de juliol a Can Costa Centre   Cultural  de   Taradell  i   a   l’Espai   Muriel  Casals  de   Tona el  de monitoratge, a l’Edifici La Pista de Balenyà, del 29 de juny al 15 de juliol, i al Centre Cívic de Can Pau Raba de Vic del 29 de juny al 16 de juliol

La Mancomunitat La Plana impulsa aquest estiu una nova edició de la formació en educació en el lleure infantil i juvenil, amb lobjectiu doferir oportunitats  formatives i professionals  als  joves  del  territori  i facilitar  el rellegeneracional en  aquest àmbit educatiu.

La proposta, coordinada pel Servei de Joventut, inclou el curs de premonitor/a, adreçat a joves de 16 i 17 anys que vulguin fer una primera aproximació al món del lleure,  i el curs de monitoratgeper a majors de 1anys que vulguin obtenila titulació oficial de monitor/a de lleure.

El curs de premonitoratge es desenvoluparà del 29 de juny al 3 de juliol a Can Costa Centre Cultural, de Taradell, de 9:30 a 13:30 h; i a l’Espai Muriel Casals, de Tona, de 9 a 13 h amb 20 hores de formació  teòrica i 20 hores de pràctiques. Serà gratuït per a jovent empadronat a Balenyà, El Brull, Malla, Muntanyola, Sant Miquel de Balenyà, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau.

Pel que fa al curs de monitoratge, sofereix a l’Edifici La Pista de Balenyà, del 29 de juny al 15 de juliol, i a Vic, del 29 de juny al 16 de juliol, de dilluns a divendres de 9:30 a 13:30h  i de 15 a 19 h amb una durada de 310 hores (150 hores de formació i 160 hores de pràctiques). El cost subvencionat per a les persones residents a Balen, El Brull, Malla,  MuntanyolaSant  Miquel  de  BalenyàSanta  Eulàlia  de  RiuprimerSeva, Taradell, Tona i Viladrau serà de 155 euros. Per la resta, el preu és de 310 euros.

La formació compta amb professionals del lleure i de leducació social com a formadors i dinamitzadors . Els objectius n introduir  els joves al módel lleure educatiu, proporcionar coneixements bàsics de dinamització i educació, fomentar el treball en equip i la participació activa, i possibilitar lobtenció de la titulació en el cas del curs de monitoratge .

El president de la Mancomunitat La Plana, Pere MedinSerrahima,  destaca que la formació és una inversió  directa  en el talent  jove deterritori.  “Es donen eines perquè puguin créixer professionalment i, alhora, es refoa un àmbit educatiu clau per a la cohesió social i la vida comunitària dels nostres pobles, ressalta.

La  iniciativa semmarca en leiCuidar les persones i també en leix Cuidem el progrés del Pla d’Actuació Mancomunat (PAM) 2023-2027, reforçant el  compromís de la Mancomunitat amb la formació, locupabilitat juvenil i els valors  educatius i comunitaris. 

Les inscripcions per al curs de premonitoratge es poden formalitzar a través del formulari habilitat eaquest enllaç fins al 16 de juny. Pel curs de monitoratge es poden tramitar fins al 17 de juny en  aquest formulari si es vol optar per Balenyà o en aquest si sescull Vic.

 

La Mancomunitat, braç executor dels pobles que el formen 

La  Mancomunitat  éun  ens  públic  amb  personalitat  jurídica  pròpia,  que  esformada per 13 pobles -12 dOsona i un del Vallès Oriental-.

La cooperació dels pobles mancomunats (Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Marde Centelles, Sant Miquel de Balen, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau) treballa per lexecució  dels serveis públicde cada Ajuntament o EMD amb eficiència i qualitat.

Darrera actualització: 9.06.2026 | 09:37