La Mancomunitat impulsa formació en el lleure per a joves majors de 16 anys

Dimarts, 9 de juny de 2026

El curs de premonitoratge es farà del 29 de juny al 3 de juliol a Can Costa Centre   Cultural  de   Taradell  i   a l’Espai   Muriel  Casals  de   Tona;   el  de monitoratge, a l’Edifici La Pista de Balenyà, del 29 de juny al 15 de juliol, i al Centre Cívic de Can Pau Raba de Vic del 29 de juny al 16 de juliol

La Mancomunitat La Plana impulsa aquest estiu una nova edició de la formació en educació en el lleure infantil i juvenil, amb l’objectiu d’oferir oportunitats  formatives i professionals  als  joves  del  territori  i facilitar  el relleu  generacional en  aquest àmbit educatiu.

La proposta, coordinada pel Servei de Joventut, inclou el curs de premonitor/a, adreçat a joves de 16 i 17 anys que vulguin fer una primera aproximació al món del lleure,  i el curs de monitoratge,  per a majors de 18  anys que vulguin obtenir  la titulació oficial de monitor/a de lleure.

El curs de premonitoratge es desenvoluparà del 29 de juny al 3 de juliol a Can Costa Centre Cultural, de Taradell, de 9:30 a 13:30 h; i a l’Espai Muriel Casals, de Tona, de 9 a 13 h amb 20 hores de formació  teòrica i 20 hores de pràctiques. Serà gratuït per a jovent empadronat a Balenyà, El Brull, Malla, Muntanyola, Sant Miquel de Balenyà, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau.

Pel que fa al curs de monitoratge, s’ofereix a l’Edifici La Pista de Balenyà, del 29 de juny al 15 de juliol, i a Vic, del 29 de juny al 16 de juliol, de dilluns a divendres de 9:30 a 13:30h  i de 15 a 19 h amb una durada de 310 hores (150 hores de formació i 160 hores de pràctiques). El cost subvencionat per a les persones residents a Balenyà, El Brull, Malla,  Muntanyola,  Sant  Miquel  de  Balenyà,  Santa  Eulàlia  de  Riuprimer,  Seva, Taradell, Tona i Viladrau serà de 155 euros. Per la resta, el preu és de 310 euros.

La formació compta amb professionals del lleure i de l’educació social com a formadors i dinamitzadors . Els objectius són introduir  els joves al món  del lleure educatiu, proporcionar coneixements bàsics de dinamització i educació, fomentar el treball en equip i la participació activa, i possibilitar l’obtenció de la titulació en el cas del curs de monitoratge .

El president de la Mancomunitat La Plana, Pere Medina  Serrahima,  destaca que la formació és una inversió  directa  en el talent  jove del  territori.  “Es donen eines perquè puguin créixer professionalment i, alhora, es reforça un àmbit educatiu clau per a la cohesió social i la vida comunitària dels nostres pobles”, ressalta.

La  iniciativa s’emmarca en l’eix  Cuidar les persones i també en l’eix Cuidem el progrés del Pla d’Actuació Mancomunat (PAM) 2023-2027, reforçant el  compromís de la Mancomunitat amb la formació, l’ocupabilitat juvenil i els valors  educatius i comunitaris. 

Les inscripcions per al curs de premonitoratge es poden formalitzar a través del formulari habilitat en  aquest enllaç fins al 16 de juny. Pel curs de monitoratge es poden tramitar fins al 17 de juny en  aquest formulari si es vol optar per Balenyà o en aquest si s’escull Vic.

 

La Mancomunitat, braç executor dels pobles que el formen 

La  Mancomunitat  és  un  ens  públic  amb  personalitat  jurídica  pròpia,  que  està formada per 13 pobles -12 d’Osona i un del Vallès Oriental-.

La cooperació dels pobles mancomunats (Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Sant Miquel de Balenyà, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau) treballa per l’execució  dels serveis públics de cada Ajuntament o EMD amb eficiència i qualitat.

Darrera actualització: 9.06.2026 | 09:37