La Mancomunitat La Plana implanta un nou sistema d'accés a les àrees d'emergència per unificar i modernitzar la gestió dels residus
El nou sistema entra en funcionament a Collsuspina, Malla i Viladrau i s'estendrà progressivament a totes les àrees d'emergència dels pobles mancomunats
La Mancomunitat La Plana ha iniciat la implantació d'un nou sistema d'accés a les àrees d'emergència que permet unificar en una única aplicació totes les funcionalitats relacionades amb la gestió dels residus. En aquesta primera fase, el nou model ja ha entrat en funcionament als pobles de Collsuspina, Malla i Viladrau, mentre que la seva implantació s'anirà estenent progressivament a la resta d'àrees d'emergència dels pobles mancomunats.
Per informar d'aquest canvi, tots els habitatges dels tres pobles han rebut una carta amb les instruccions per activar i utilitzar el nou sistema d'accés. A mesura que la implantació es vagi desplegant a la resta de pobles mancomunats, la ciutadania també rebrà una comunicació personalitzada amb tota la informació necessària per facilitar la transició al nou model.
Quan el canvi sigui efectiu, l'accés a les àrees d'emergència es farà exclusivament a través de l'aplicació Fem Futur o mitjançant un clauer electrònic. El nou sistema substitueix l'aplicació Komtainer Lite i integra en una sola eina tota la informació relacionada amb el servei de recollida porta a porta i la gestió dels residus, simplificant-ne l'ús i facilitant l'accés als espais d'emergència.
El vicepresident de la Mancomunitat La Plana i responsable de l'àrea de Medi Ambient i Acció Climàtica, Xavier Rierola Rovira, destaca que aquesta unificació representa un pas més en la modernització del servei per facilitar-ne l'ús a la ciutadania.
Aquesta actuació s'emmarca dins l'eix Cuidar l'entorn del Pla d'Actuació Mancomunat (PAM) 2023-2027 i contribueix a l'objectiu estratègic per a una gestió dels residus referent i impulsar la reutilització.
Per a més informació o dubtes al respecte es pot trucar al 938 214 167, escriure a mediambient@mancoplana.cat o contactar amb l’ajuntament de referència.
Fem futur, donem valor als residus
L'aplicació Fem Futur, que es va posar en funcionament amb la implantació de la taxa per comportament –efectiva en cinc pobles mancomunats-, permet consultar la informació relacionada amb la recollida porta a porta i la gestió dels residus del municipi. Amb la incorporació d'aquesta nova funcionalitat, també es converteix en l'únic sistema d'accés a les àrees d'emergència, juntament amb el clauer electrònic que es pot sol·licitar, de moment, als ajuntaments de Collsuspina, Malla i Viladrau. El sistema registra cada obertura de l'àrea i manté les mateixes condicions d'ús vigents fins ara per a cada perfil d'usuari.
Les àrees d'emergència continuen sent un servei d'ús exclusiu per als habitatges del municipi. En el cas dels habitatges del nucli urbà, només es poden utilitzar en situacions puntuals, mentre que els habitatges disseminats sense servei de recollida porta a porta en poden fer un ús habitual.