La Mancomunitat mobilitza l’alumnat de primària a la Trobada de Cooperatives Escolars d’Osona i el Lluçanès

Dimarts, 19 de maig de 2026

Centelles acull la trobada supracomarcal en el marc del Programa de lCultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE)

Centelles ha acollit la Trobada de Cooperatives Escolars dOsona i el Lluçanès, una jornada que reuneix 500 alumnes de 18 centres educatius participants en el programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE). Lesdeveniment, celebrat a la zona esportiva del municipi, esdevé un espai anual de trobada entre escoles que treballen lemprenedoria cooperativa a les aules.

Lalumnat de 5è i 6è de primària, procedent de centres de les dues comarques – Alpens, Centelles, Lluçà, Manlleu, Olost, Perafita, Prats de Lluçanès, Roda de Ter, Sant Pere de Torelló, Sant Quirze de Besora, Seva i Viladrau- ha compartit un madactivitats orientades a reforçar valors com la cooperació, el treball en equip i la creativitat.

La jornada ha comptat amb les intervencions de representants dels pobles mancomunats, Pol Barnils Crusats, alcalde de Seva, i Adrià Serrarols Soldevila, regidor de Taradell i responsable potic de Desenvolupament Local de la Mancomunitat La Plana.

La iniciativa forma part del  programa CuEmE, impulsat per la Diputació de Barcelona i organitzat pels agents del territori, amb lobjectiu dapropar la cultura emprenedora a les escoles . Durant el curs, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar dins lhorari lectiu, constituint-la formalment, definint un producte o servei, dissenyant la seva identitat corporativa i organitzant la venda de les seves creacions.

Des de la Mancomunitat La Plana, a través del Servei d’Emprenedoria, es promou i coordina la participació dels centres educatius del territori, conjuntament amb altres ens de promoció econòmica i educació comarcals. Les escoles interessades a sumar- se al projecte poden adreçar-se al Servei dEmprenedoria de la Mancomunitat per rebre informació sobre futures edicions.

El president de la Mancomunitat La Plana, Pere Medina Serrahima, destaca que el programa CuEmE és una eina molt potent per sembrar esperit emprenedor i cooperatiu des de ben joves. “Apostar per aquest tipus diniciatives és apostar pel futur del nostre territori, formant infants amb iniciativa, responsabilitat i capacitade treball en equip, assenyala.

La iniciativa semmarca en leix  Cuidar el progrés del Pla  d’Actuació Mancomunat (PAM) 2023-2027, dins lobjectiu estratègic Promoció del benestar i la qualitat de vida.

La Mancomunitat, braç executor dels pobles que el formen

La  Mancomunitat  és  un  ens  públic  amb  personalitat  jurídica  pròpia,  que  esformada per 13 pobles dOsona.

La cooperació dels pobles mancomunats (Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Marde Centelles, Sant Miquel de Balen, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau) garanteix lexecució dels serveis públics de cada Ajuntament o EMD amb eficiència i qualitat.

Darrera actualització: 20.05.2026 | 19:08