La nova imatge del Punt Jove “El Cucut”

Dimarts, 8 de juny de 2021 a les 00:00

Després d’uns mesos de treball per tal d’ajustar-nos als nous temps i a les noves necessitats, tenint en compte els canals de comunicació i les noves tendències juvenils, des de la Regidoria de Joventut ens plau presentar-vos la nova imatge i logotip del Punt Jove “El Cucut”.

A partir dels llargs períodes de tancament del Punt Jove, a conseqüència de la situació pandèmica generada per la COVID-19, es va començar a valorar la importància de la comunicació audiovisual per tal de mantenir el contacte amb el perfil jove telemàticament.

A finals del 2020 es va obrir un procés participatiu a través de les xarxes socials del servei juvenil en què voluntàriament van formar part un total de 24 joves del municipi. No només es va recopilar informació per l’elaboració del nou disseny, sinó que també es va aprofitar per fer preguntes referents al Punt Jove amb la intencionalitat de millorar el servei.

Per les persones joves participants l’aspecte més demandat va ser que la nova imatge transmetés bona vibració. Amb aquesta idea es va optar per un disseny d’un sol element, representant la identitat única del Punt Jove “El Cucut”, amb formes arrodonides simbolitzant una bombolla que transmetés confiança i seguretat. 

En l’àmbit conceptual del logotip es va partir de tres idees: l’espai físic del Punt Jove i la seva tasca, la comunitat i el municipi Santa Eulàlia de Riuprimer.

En l’espai físic es va tenir en compte la seva distribució, les accions que es desenvolupen i el perfil jove que ho utilitza. D’aquí va sortir la idea de les tres formes en moviment, que representen els tres grups amb tres colors que es complementen: groc, la calidesa; rosa, la tranquil·litat; i vermell, l’energia.

La  comunitat també es va tenir en compte perquè el Punt Jove és un espai on es permet la participació en comunitat i on tothom suma. És en aquest punt comunitari on es tornen a representar les tres formes i els tres colors unint-se.

Pel què fa al contorn del terme municipal de Santa Eulàlia de Riuprimer es va voler simbolitzar mitjançant les tres formes unides per tal de reforçar aquesta idea d’identitat i lligam del poble cap al col·lectiu jove.

Des de la Regidoria de Joventut volíem mostrar el nostre agraïment als i les joves participants, per la seva col·laboració i implicació durant el procés de disseny de la nova imatge, ja que sense les seves aportacions no hagués estat possible que l’empresa responsable de l’encàrrec elaborés un disseny tan personalitzat i representatiu del Punt Jove “El Cucut”.

Finalment, volíem recordar que l’any 2009 la Sara Bermúdez va crear el primer logotip i imatge del Punt Jove “El Cucut” que ens ha estat acompanyant fins al dia d’avui. També volíem donar-li les gràcies, ja que el seu disseny ha estat el punt de partida per la renovació de l’actual imatge.

Joventut

Darrera actualització: 09.06.2021 | 15:43