Les caminades a la tardor per a majors de 60 anys tripliquen les sessions per oferir més possibilitats per participar-hi

Dilluns, 8 de setembre de 2025

Camina a la tardor +60sampliarà cada quinze dies als dimarts i als dimecres per acompanyar a les persones de més de 60 anys a feractivitat física, coixer millor l’entorn natural i reforçar els vincles entre persones de diferents pobles mancomunats

Promoure un envellimenactiu i donar a conèixer el territori que envolta els pobles de la Mancomunitat és el doble objectiu del Camina a la tardor +60, que sadreça a majors de 60 anys que viuen als 13 pobles mancomunats i que, en aquesta nova edició, triplica el nombre de sessions per facilitar-ne la participació.

Entre els mesos doctubre i desembre es farà un cicle de sis caminades per descobrir  millor l’entorn i racons històrics i reforçar els vincles entre persones  dels pobles mancomunats. El cicle complet té un cost de 10 euros per persona i es repetirà cada quinze dies: els dimarts, els dimecres i els divendres. Pere Medina  Serrahima,  president de la Mancomunitat, destaca les millores per fer més accessible un cicle consolidat que millora tant el benestar físic com emocional.

La iniciativa, que està inclosa en leix de  Cuida les persones del Pla d’Actuació Mancomunat   (PAM) 2023-2027, es va engegar fa tres anys i permet arribar a persones que no participaven en daltres propostes adreçades a majors de 60 anys.

Totes les caminades començaran a dos quarts de 10 del matí en el punt de sortida indicat i acabaran en el mateix indret al voltant de la 1 del migdia. Cal tenir en compte que el desplaçament fins al punt de trobada va a rrec de les persones que hi participen. 

Places limitades amb preinscripció, del 16 al 23 de setembre

Tothom qui hi vulgui participar shaurà de preinscriure  del 16 al 23 de setembreambdós inclosos, mitjançant  aquest formulari.

En cas que el nombre de persones interessades superi el de places disponibles es farà un sorteig el dijous 25 de setembre. El llistat definitiu amb les persones participants al nou cicle de Camina a la primavera +60es publicaran el mateix dia.

Per a més informació podeu trucar al 938 125 445.

 

Base reguladores del sorteig Camina a la primavera +60

Per poder participar en el sorteig, cal haver fet la preinscripció a través del  següent formulari, entre el 16 i el 23 de setembre de 2025. Entraran en el sorteig totes les preinscripcions fetes que complexin els requisits i que es facin dins aquest termini.

Per poder fer la preinscripció cal:

  • Viure en un dels 13 pobles de la Mancomunitat La Plana.
  • Tenir  com  a  mínim  60  anys  o  bé  complir-los  al  llarg  del  2025.  També  hi podran participar les parelles daquestes persones, sense la necessitat que tinguin 60 anys o més, sempre i quan tinguin més de 55 anys.
  • Omplir el formulari de preinscripció.

El dijous 25 de setembre es publicarà el número assignat a cada persona inscrita fent constar el seu nom i inicials dels cognoms al web de la Mancomunitat.

El sorteig es farà el dijous 25 de setembre mitjançant un número que servirà com a nota de tall de la llista de preinscripcions, a partir del qual sassignaran les 55 places ofertes i on es garantirà que hi hagi participants de tots els pobles mancomunats.

El maeix dijous 25 de setembre senviarà un missatge de whatsapp a les persones que hagin obtingut una plaça. A partir daquí, caldrà que les persones confirmin lassignació de plaça. En el cas de renunciar-hi es deslliurarà i serà atorgada a la primera persona de la llista despera del mateix poble. En cas que en aquell poble no quedin persones en llista despera, sassignarà la pla a la primera persona de la llista despera general.

Fer salut, conèixer lentorn i refoar els vincles

  • Dimarts 7, dimecres 8 i divendres  10 doctubre.  Sant Martí de Centelles. SanMiquel Sesperxes, la Trona i Grau de Presseguer.
  • Dimarts 21, dimecres 22 i divendres  24 doctubre.  El Brull. Turó del Faig de lBandera des de Collformic.
  • Dimarts 4, dimecres 5 i divendres  7 de novembre.  Santa Eulàlia de Riuprimer. LaCabana del Mossèn.
  • Dimarts 18, dimecres 19 i divendres  21 de novembre.  Malla. Castell de Múnter des dMalla.
  • Dimarts 2, dimecres 3 i divendres 5 de desembre.  Sant Miquel de Balenyà. Masies del Barceló, lAmat, Casanova de la Costa i la Creu dels Carlins.
  • Dimarts 16, dimecres 17 i divendres  19 de desembre. Muntanyola.  Font del Pixu.

Les rutes estan organitzades des del servei dEnvelliment actiu de la Mancomunitat La Plana i compten amb el suport de Diputació de Barcelona i el Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya.

 

La Mancomunitat, braç executor dels pobles que el formen 

La  Mancomunitat  éun  ens  públic  amb  personalitat  jurídica  pròpia,  que  esformada per 13 pobles dOsona. 

La cooperació dels pobles mancomunats (Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Marde Centelles, Sant Miquel de Balen, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona i Viladrau) garanteix lexecució  dels serveis públics de cada Ajuntament o EMD amb eficiència  i qualitat.

Darrera actualització: 8.09.2025 | 09:55