“El Masclisme al Rebuig”

Dimarts, 19 de juliol de 2022

Campanya de prevenció i sensibilització contra violències masclistes i LGTBI-fòbiques

EN QUE CONSISTEIX LA CAMPANYA?

La Campanya de prevenció i sensibilització contra les violències masclistes i LGTBI-fòbiques anomenada El masclisme al rebuig és una iniciativa de la Mancomunitat La Plana i de tots els municipis que en formen part amb l’objectiu de sensibilitzar a la ciutadania interpel·lant-la i fer-la partícip del canvi que cal promoure com a societat perquè les relacions entre les persones siguin lliures de discriminacions.

S’ha realitzat a través d’un procés participatiu, en el qual hi ha participat personal tècnic, càrrecs electes i dones representants del teixit associatiu feminista i de dones del territori.

PER QUÈ #ElMasclismealRebuig?

L’Eslògan juga per un costat amb prendre el masclisme com a cosa que es pot llençar a les escombraries i per l’altre, amb els diversos significats de la paraula “rebuig” (del verb rebutjar però també de la pràctica de llençar allò que no es pot reciclar, aprofitant la coneixença de la Mancomunitat La Plana per la gestió de la recollida selectiva de residus). Precisament el que es tira al rebuig no es pot reciclar i ha d’anar a l’abocador. Per tant, al masclisme només li queda un camí possible que és desaparèixer.

MISSATGES I MATERIALS DE LA CAMPANYA

La campanya consta de dotze missatges diferents acompanyats d’imatges gràfiques  Els missatges s’articulen en tres eixos temàtics vinculats a les violències masclistes: violències sexuals, els masclismes quotidians i la LGTBI-fòbia.

                      

Es compta amb diversos materials gràfics i està subjecta a una llicència Creative Commons de Reconeixement – No comercial - Sense Obra Derivada (by-nc-nd). Es permet copiar i redistribuir el material en qualsevol mitjà i format, sempre que no tingui finalitats comercials i no es distribueixi cap obra derivada.

Totes les imatges també estan adaptades per fer-ne difusió a través de les diferents xarxes socials: Instagram, Facebook i Twitter. I també s’ha realitzat la versió sticker per fer-ne ús a través del Whats App.

S’han elaborat diversos materials amb les imatges de la campanya:

  • Cartells
  • Bosses de tela (tottebags)
  • Postals
  • Estovalles individuals
  • Pancartes
  • Roll-ups
  • Polseres
  • Adhesius

La campanya també compta amb dotze vídeos curts d’uns  quinze segons on es dona un missatge diferent vinculat a cada un dels missatges. L’objectiu d’aquests és interpel·lar a la ciutadania a través de les xarxes socials. També es poden reproduir allà on es cregui oportú . Aquests han estat enregistrats a diversos espais d’alguns del pobles que formen part de la Mancomunitat La Plana.

Per facilitar el desplegament de la campanya i poder comprendre millor els seus continguts , s’ha creat un recurs pedagògic en format guia . Aquesta compta per una banda amb una part més conceptual i teòrica i per l’altra d’un quadern pedagògic amb dinàmiques destinades a diversos públics segons la seva edat. Aquest recurs està pensat especialment per a ser utilitzat per les persones que treballen o interactuen amb grups d’infants, joves o persones adultes i que volen tractar la temàtica dins l’àmbit educatiu formal o no formal.  De totes maneres,  qualsevol persona  que hi tingui interès o vulgui més informació, la pot descarregar o demanar-ne més informació.

AMB EL SUPORT

La campanya ha estat possible gràcies al suport dels municipis de Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona, Viladrau i EMD Sant Miquel de Balenyà, el Ministeri d’Igualtat a través del Pacte d’Estat i la Diputació de Barcelona.

PERSONES DESTINATÀRIES

El conjunt de la població dels municipis mancomunats.

Darrera actualització: 23.11.2023 | 13:57