Reutilització i preparació per la reutilització

Si encara em queda vida... Reutilitza’m!

La Mancomunitat La Plana disposa d’un servei de reutilització d’objectes en bon estat per allargar-ne la seva vida útil, fomentar l’economia circular i reduir la generació de residus.

El servei es fa en col·laboració amb la Fundació Areté i contribueix també a la inserció sociolaboral de persones amb problemes de salut mental i addiccions, promovent una economia social i solidària.

Quins objectes es recullen?

  • Articles de la llar
  • Articles esportius i bicicletes
  • Joguines i mobiliari infantil
  • Mobles i mobiliari d’oficina
  • Petits electrodomèstics

On s'han de portar?

Als espais de reutilització de les deixalleries:

    • Deixalleria de la Mancomunitat La Plana (Malla)
    • Deixalleria d’Aiguafreda
    • Deixalleria de Taradell

O bé a la Nau d’Areté (carrer Fusteria 46, Tona).

Com funciona el servei de recollida a domicili?

Cal trucar al telèfon 621 230 714 (Fundació Areté) i enviar una fotografia dels articles a recollir.

Un cop valorada la seva reutilització, es concerta dia i hora de recollida.

El servei és gratuït si els objectes són reutilitzables, excepte quan cal desmuntatge o buidatge del domicili, en què s’ofereix un pressupost a mida.

Com se’ls dona una segona vida?

Els objectes es preparen per a la seva reutilització perquè tinguin una nova oportunitat d’ús, i es posen a la venda a les botigues AretéSegonaMà.

El març 2025 s’ha obert una nova botiga de segona mà d’Areté i Tapís a Taradell (Passeig de Sant Genís, 27).

Si els articles no són reutilitzables, han de ser gestionats a través del servei de de recollida de voluminosos dels ajuntaments o a les deixalleries, on seguiran el procés de valorització corresponent.

La Mancomunitat, sòcia de l’aREca

La Mancomunitat La Plana és sòcia fundadora i membre de l’Associació de Centres i Serveis de Reutilització de Catalunya (aREca), entitat creada l’any 2023.

Persones destinatàries

La ciutadania dels municipis mancomunats

Cost per l'usuari

El servei és gratuït si els objectes són reutilitzables, excepte quan calguin tasques de desmuntatge o buidatge del domicili (en aquests casos, Areté podrà facilitar un pressupost a mida).

Equip tècnic

Equip tècnic de l'Àrea de Medi Ambient

Àrea responsable

Àrea de Medi Ambient i Fundació Areté

És un servei obligatori
No
Darrera actualització: 25.03.2026 | 08:59