Hemeroteca
Sessió formativa: Sessió bàsica 1: Té sentit la meva idea? Estudi de mercat i proposta de valor - Vic
02/10/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Anàlisi de la idea i del seu encaix en el mercat, anàlisi de l'aliniació de la proposta de valor en relació amb les necessitats del mercat, anàlisi de la competència, anàlisi OUTPUTS: DAFO de la idea en base a estudi de mercat, definició proposta de valor, cartera de productes/servei clau, segments clients ABC, canals .... podem utilitzar CANVAS...
Contingut:
1. Té sentit la meva idea? Estudi de mercat i proposta de valor
1.1. Ens coneixem prou?
Ús de l´eina Capacitats-recursos-mercat . Quina experiencia tenim com a emprenedor, com a “actor “del nostre mercat?
D´on podem treure dades del nostre mercat?
Treball pràctic amb el seu cas.
1.2. Anàlisi DAFO.
Què necessitem saber per construir una matriu DAFO?
Coneixem les nostres amenaces? als competidors? Què fem millor que la resta? Què creiem que no fem prou bé?
Treball pràctic amb el seu cas particular.
1.3.Diagnòstic CAME
Treballem el pla estratègic a través de l´anàlisi CAME.
1.4. Anàlisi de la idea i del seu encaix en el mercat, anàlisi de l'alineació de la proposta de valor en relació amb les necessitats del mercat.
Taller de creació de la proposta de valor.
Concepte mapa de posicionament.
1.5. Quin ha de ser el model de negoci que ens permeti atendre millor les necessitats del nostre client?
Treballarem i experimentarem amb diferents models de negoci i avaluarem quin és el que s´adequa més a les nostres capacitats , recursos i mercat.
Aplicació de la metodologia canvas.
Taller de creació de model de negoci.
Ponent:
Carme Sáez, MBA per EADA i llicenciada en Administració i direcció d'empreses per la UAB. Experiència com a docent a la UVIC i Universitat Ramon LLull. Consultora de desenvolupament de negoci. Experta en màrqueting estratègic i innovació, ha liderat projectes de màrqueting en diversos sectors ( sector industrial, distribució industrial, transport, alimentació, retail , cultura entre d´altres ) i ha acompanyat a més de 100 emprenedors a encarar l´estratègia de màrqueting dels seus projectes.Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: Com ens relacionem electrònicament amb l'Administració? - Manlleu
11/10/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Aquesta formació és adreçada a emprenedors, autònoms, micro i petita empresa
Aprèn els sistemes electrònics de relació amb l'Administració Pública i adquireix els coneixements de les eines disponibles i de com utilitzar-les.
La factura electrònica, el certificat digital i la signatura electrònica des d'un punt de vista pràctic. Es treballarà amb exemples reals, prenent com a exemple l'Ajuntament de Manlleu.
Ponents:
Eva Font, Tècnica de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Manlleu
Pilar Raurell, Tècnica d'Empresa de l'Oficina de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu.
Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: Sessió bàsica 2: Pla de màrqueting per emprenedors - Vic
16/10/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Formació pràctica en la que es sortirà amb un petit pla de màrqueting adaptat a cada projecte. Sobretot es treballaran aspectes: Com posar preu als meus productes i/o serveis? Quins canals són els més adients pel meu perfil de clients? Quina és la base de la meva estratègia de comunicació?
Contingut:Recollim la nostra proposta de valor i el nostre model de negoci.
1. Quins són els elements claus d´un pla de màrqueting?- el client
- els competidors
- el producte o servei
- com fem arribar el nostre producte o servei als clients
- la marca
2. Què ens cal per què ens comprin?
- Hem de ser visibles: si no ens veuen, no saben que existim. De quines maneres podem ser visibles?
- Desenvoluparem l´estratègia comercial i de comunicació per aconseguir aquesta visibilitat.
- Ens han de considerar: un cop ens veuen, el client ha de identificar si el que li oferim és el que vol. Per això ens cal entrar en l'estratègia de posicionament. Hem de tenir clar perquè volem que ens busquin.
- La proposta de valor ens ajudarà a definir la nostra personalitat de marca.
- Ens han de comparar: si el client sap que podem ser un proveïdor, buscarà alternatives. Si les busquen, qui seran? Quins són els nostres competidors?
- Els identificarem i dibuixarem un mapa de posicionament. El preu és un element clau. Quins preus tenim respecte la competència?
- Ens han de comprar: un cop han decidit demanar-nos pressupost o comprar-nos, hem de pensar l´experiència del client sigui excel·lent.
- Analitzarem quins poden ser els elements claus de l´experiència del client.
- Ens han de recomanar: com aconseguim fidelitzar els clients? com fem que ens recomanin? com sabem si el client està content?
- Planificarem les accions i es recursos necessaris.
- Un cop identificades les accions, avaluarem la nostra capacitat per dur-lo a terme
Ponent:
Carme Sáez, MBA per EADA i llicenciada en Administració i direcció d'empreses per la UAB. Experiència com a docent a la UVIC i Universitat Ramon LLull. Consultora de desenvolupament de negoci. Experta en màrqueting estratègic i innovació, ha liderat projectes de màrqueting en diversos sectors ( sector industrial, distribució industrial, transport, alimentació, retail , cultura entre d´altres ) i ha acompanyat a més de 100 emprenedors a encarar l´estratègia de màrqueting dels seus projectes.Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: El futur dels negocis: vendre més enllà del producte i crear experiències - Taradell
22/10/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Introducció sobre els nous models de negoci, els quals ja no hauran de vendre productes sinó crear experiències als seus clients i on els canals de venda deixaran de ser físics.
- Definir les tendències actuals: Internet com a principal canal de venda.
- El client i el que desitja.
- Els nous canals de venda i pagament. Poden ser uns aliats.
- El futur del comerç i de les grans superfícies. Llocs d'experiències.
- Formació adreçada a emprenedors, empresaris, directius i comerciants -
Ponent:
Xavier Tovar Morales: Llicenciat en psicologia, té més de 10 anys d'experiència com a formador, assessor i consultor. Ha treballat de formador en el màster d'habilitat directives de la UB i en el Grau d'Administració i Direcció d'Empreses a la univeristat EAE. La seva especialitat és el desenvolupament del negoci i la persona. Ha assessorat i format en temes comercials, finançament, gestió empresarial, gestió de talent i innovació.
Inscripcions: clicant a aquí
Curs de Coneixement de l'entorn - Sant Miquel de Balenyà
18/10/2018Els dijous i divendres del 18 d'octubre al 22 de novembre de 2018
Sessió formativa: Sessió bàsica 3: Pla de màrqueting per emprenedors - Vic
30/10/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Formació pràctica que es centrarà en l'ús del canal digital per captar possibles clients i per seduir-los amb el marketing de continguts. Dissenyarem i posarem en pràctica un primer pla de treball per captar "leads" amb email marketing.
Contingut:
Introducció al marketing digital de continguts, marketing d'atracció o inbound marketing. Estratègies de captació de "leads", què són i com els hem de gestionar. Multicanalitat i email marketing. Hem de ser a tot arreu o ens convé concentrar esforços en un canal? Eines i recursos per activar el nostre pla de captació.
Formador:
Pol Rodríguez, responsable de marketing a Factura Directa. Emprenedor i blogger especialista en email marketing i marketing de continguts al canal digital.
Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: Com ser un venedor efectiu - Tona
19/11/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Definir les funcions i el paper del venedor al llarg de tot el procés de la venda; Diferències entre el venedor efectiu i qui no ho és; clarificar quan acaba el procés de la venda.
Es treballa tot el procés de venda, els actors que intervenen, com s'ha de guanyar el client, tècniques de venda, el seguiment de la venda, el tancament de la venda.
- Formació adreçada a emprenedors, empreses i comerciants -
Ponent:
Ramon Esteban, formació en enginyeria Tècnica en Telecomunicacions, màster en direcció de venda per EADA. Té una llarga trajectòria com a formador i consultor comercial.
Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: Com conèixer la teva competència: marge, benefici, despeses i com definir la teva estratègia per a ser més competitiu - Centelles
13/11/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Explicar el concepte de competitivitat, conèixer els elements que la determinen. Determinar quins són els criteris o indicadors que ajuden a les empreses a millorar aquesta competitivitat i elaborar un full de ruta amb accions concretes.
Es treballa en dues sessions de forma pràctica els indicadors i elements que són determinants per la competitivitat de l'empresa i com s'elabora el full de ruta.
Ponent:
Eulàlia Balañà, llicenciada en Ciències Econòmiques i empresarials, té una trajectòria de 20 anys en el sector de creació i consolidació d'empreses. Té experiència en la gestió empresarial, l'àrea comercial, màrqueting en el que li permet oferir solucions en implementar i proporcionar resultats efectius a curt termini.
Inscripcions: clicant a aquí
Sessió formativa: Sessió bàsica 4 'El meu projecte en números (anàlisi econòmic i financer)' - Vic - 14/11/2018
14/11/2018Programa 2018 de Formació per Empreses i Emprenedors d'Osona
Formació enfocada a entendre i analitzar el projecte des del vertent econòmic i financer. Balanç, Compte de Pèrdues i Guanys i Tresoreria, tres conceptes clau per a la gestió, presa de decisions, i suport a la consolidació del projecte. Treball pràctic amb un full Excel, que es facilita als assitents per a la gestió del projecte.
Contingut:
- Introducció conceptual d'un balanç (Inversió/Finançament), i un compte de pèrdues i guanys (Ingressos/Costos Fixes/Costos Variables).
- Inversions i finançament.
- Catàleg de productes/serveis. PVP i cost directe. Marge brut.
- Despeses de Personal.
- Despeses operatives.
- Previsió de vendes.
- Balanç.
- Compte de Pèrdues i Guanys.
- Punt d'equilibri.
- Pla de tresoreria.
- Instruments financers.
- Full Excel. Pràctiques.
Formador:
Ignasi Muntanya.Titulat en Ciències Empresarials, Comerç Internacional i M.B.A. Més de 30 anys d'experiència en l'àera econòmica-financera, i en l'anàlisi, disseny i seguiment de projectes empresarials.
Inscripcions: clicant a aquí
Cinefòrum de 'Solas' - 25N - Taradell
18/11/2018DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES
Film de Benito Zambrano, interpretat per Maria Galiana, Ana Fernández, Carlos Álvarez-Novoa, Antonio Dechent.
Moderadora: Mercè Voltas
Ho organitza: Som Dones
Xerrada 'Autocura femenina. Coneixem el nostre cos per a cuidar-lo' - 25N - Balenyà
19/11/2018DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES
A càrrec d'Imma Trujillo, llevadora del CAP Balenyà
Ho organitza: Associació de dones de Balenyà